2018. február 16., péntek

Poprád - 3. nap

Ha egy szóval kellene jellemezni a mai napot, akkor csak a fagyhalál jut eszünkbe. Persze tudjuk, hogy télen hideg van, hó sem ritkaság errefelé, főleg, hogy a Magas Tátráról van szó, na de ez azért …
Kezdjük az elején. Már tegnap sem volt melegünk, de a mai napról úgy gondoltuk, hogy lájtosabb lesz, hiszen ma nem gyalog megyünk fel a hegyre, hanem felvonóval, délután meg a várat nézzük, meg, majd egy templomot, szóval nem leszünk annyit kint. Persze, meg ahogy azt mi elképzeltük. Reggel egy 20 perces buszút után nekiindultunk felvonóval az 1800 méteres magasságnak. Hóesés, szél, iszonyat hideg, és ez fent még csak fokozódott.

De a látvány és az élmény feledtette velünk kb. 2 másodpercre, hogy fázunk. A tetőn van egy csillagvizsgáló, ahová szerettünk volna bemenni, így nekiindultunk a prérinek. Alig tudtunk menni hatalmas hóban, ráadásul hegynek fölfelé, csúszott, arcunkba vágott a mínusz nyolc fokos vagy hidegebb szél, de eljutottunk az objektumig, ami persze zárva volt :)

Miután lementünk a hegyről a kevésbé hidegbe, egy valóban nyitva lévő csillagvizsgálóban vártak minket.

Meghallgattuk az előadást, kicsit felmelegedtünk, majd mentünk Késmárkra híres fejedelmünk, Thököly Imre szülővárosba. És akkor kezdődtek ismét a problémák. Idegenvezetővel megnéztük a jéghideg várat, majd a két jéghideg evangélikus templomot. Szétfagytunk.Természetesen megérte megnézni őket. A Késmárki, vagy más néven Thököly várat 1463-ban építették, eredetileg védelmi szerepet töltött be. Gótikus stílusban épült, azonban a Thökölyek újjáépítették, így lett belőle reneszánsz kastély.

Délután jól esett felszállni a buszra, és szépen lassan felmelegedni. Késő délután értünk vissza Poprádra, és mindenki ment a szállására.